Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używam informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Rozumiem

AMS dla miast

Wspólna przestrzeń

Kontakt z nami

bramykraju@ams.com.pl

ZIMBARDO wykład

Uniwersytet Stanforda

Philip G. Zimbardo
profesor emeritus Uniwersytetu Stanforda

Urodzony w 1933 roku; wybitny psycholog amerykański, profesor Uniwersytetu w Stanford, gdzie wykłada od 1968 roku; były wykładowca w Yale University, New York University i Columbia University; założyciel Kliniki Nieśmiałości na tamtejszym uniwersytecie, były przewodniczący Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologicznego i Zachodniego Stowarzyszenia Psychologicznego, jeden z najsłynniejszych badaczy zjawiska nieśmiałości.

Zajmuje się psychologią społeczną, w tym problematyką agresji, zła i terroru, afiliacji oraz leczeniem nieśmiałości. Dzięki zaangażowaniu w nauczanie zarówno studentów wstępnych lat, jak i studentów studiów podyplomowych, a także dzięki swojemu charyzmatycznemu stylowi wykładania, zdobył wiele nagród za wybitne osiągnięcia dydaktyczne.

Płodny, nowatorski badacz w szeregu dziedzin psychologii społecznej, mający na swym koncie ponad 250 artykułów naukowych i rozdziałów w książkach oraz 50 książek. W uznaniu dla rozmachu jego osiągnięć naukowych Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne wręczyło mu nagrodę Ernesta Hilgarda za całość jego wkładu do psychologii ogólnej. Ponadto „przeszedł on na stronę" kultury popularnej, upowszechniając psychologię w szerokich kręgach społeczeństwa dzięki swym bestsellerom rynkowym na temat nieśmiałości i serii filmów wideo Discovering psychology.

 

więcej

WRÓBLEWSKA warsztat

Concordia Design

Anna Wróblewska

Partner i szef Concordia Design Consulting.

Jako konsultant Design Management uczestniczy w budowaniu strategii firm i zmian strukturalnych pod kątem zarządzania wzornictwem. Od 10 lat zajmuje się budowaniem strategii firm, strategii marek, rozwojem i wdrażaniem nowych produktów i usług w oparciu o metodologię design thinking oraz design driven innovation, m.in. w branży wyposażenia wnętrz,  fashion, FMCG, IT. Wśród jej klientów są m.in. VOX, KRONOPOL, LEROY MERLIN, CLASSEN, Międzychód, SAGRA Technology, SITAG Formy Siedzenia, ALVO Medical, Tatrzański Park Narodowy, Ministerstwo Środowiska, AGORA - Gazeta Wyborcza, ENEA.

Produkty stworzone pod jej kierownictwem otrzymują prestiżowe nagrody w Polsce i za granicą, będąc jednocześnie hitami sprzedażowymi. M.in. kolekcja mebli „Young Users by Vox” została uhonorowana nagrodą „Dobry Wzór” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego jako najlepszy nowy produkt w Polsce w 2011 r.

Za stworzoną przez Annę Wróblewską strategię rozwoju, firma Meble Vox została  wyróżniona w konkursie Design Management Europe Award 2009 jako jedyna firma z Europy  Środkowo-Wschodniej.

Autorka i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych Design Management (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie). Konsultant w największym w Polsce projekcie dla Firm Rodzinnych. Coach ACC - ICF.

Członek jury prestiżowych konkursów z zarządzania designem.

 

więcej

MATUSIAK warsztat

Centrum Polityk Publicznych

Dr Monika MATUSIAK
Centrum Polityk Publicznych, Spółka Celowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu


Monika Matusiak od 2008 roku działa jako doradca i ekspert w zakresie rozwoju miast i regionów. W tym czasie zrealizowała ponad 60 projektów z zakresu polityki i strategii rozwoju miast, planowania i zarządzania strategicznego, przestrzeni publicznej, monitoringu i ewaluacji polityk publicznych, krajowych i regionalnych strategii innowacji, inteligentnej specjalizacji, strategii rozwoju społeczno-gospodarczego, usług publicznych, zarządzania klastrami i polityki klastrowej. Jej zainteresowania naukowe obejmują rozwój terytorialny, politykę i systemy innowacji, projektowanie polityk publicznych i mierzenie wartości publicznej. Pracowała dla administracji publicznej i samorządów na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym pełniąc rolę eksperta m.in w międzynarodowych projektach INTERREG i OECD. Pracowała również jako doradca strategiczny dla dwóch polskich regionów i kilku miast oraz jako ekspert w przedsięwzięciach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Ministerstwa Gospodarki. Obecnie jest ekspertem Banku Światowego ds. inteligentnych specjalizacji. Stworzone przez nią Centrum Polityk Publicznych to nowa jednostka komercjalizująca wiedzę w zakresie polityk rozwojowych oraz działająca jako niezależny think tank angażujący 25 ekspertów w 12 obszarach kompetencji związanych z sektorem publicznym.

więcej
 

MONTGOMERY wykład

autor MIASTA SZCZĘŚLIWEGO

Charles Montgomery

Autor opracowań, urbanista i lider interdyscyplinarnego zespołu zajmującego się badaniem czynników, które wywierają korzystny wpływ na samopoczucie mieszkańców miast. Więcej o autorze charlesmontgomery.ca, thehappycity.com

W swojej obsypanej nagrodami książce ”Happy City” (tytuł polskiego wydania „Miasto szczęśliwe” - premiera podczas konferencji WSPÓLNA PRZESTRZEŃ) bada związki pomiędzy projektowaniem miast a szczęściem ich mieszkańców. 

We współpracy z Guggenheim Museum, Futurewise i władzami Mexico City stworzył eksperymenty i metody projektowania, które pomogą mieszkańcom zmieniać ich relacje z miastami i ze sobą nawzajem. Te eksperymenty i metody obejmują mapowanie emocjonalnego wpływu przestrzeni publicznej oraz działania, które testują zależność pomiędzy architekturą a życzliwością.

Montgomery wraz ze swoim zespołem doradza i szkoli urbanistów, studentów i decydentów w Kanadzie, USA, Meksyku, Arabii Saudyjskiej i Wielkiej Brytanii. Jego artykuły na temat urbanistyki, psychologii, kultury i historii ukazują się w czasopismach trzech kontynentów. Wśród licznych nagród pisarza znajduje się nagroda Kanadyjskiego Towarzystwa Meteorologicznego i Oceanograficznego, przyznana za wyjątkowy wkład w zrozumienie nauki o zmianach klimatycznych. Charles Montgomery mieszka w Vancouver i Mexico City. 

 

więcej

MIKOŁAJCZYK warsztat

Best Place

Adam Mikołajczyk

Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu i miast. Z dziedziną doradztwa marketingowego dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) związany od ponad 10 lat. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Gospodarka Przestrzenna – Zarządzanie Miastem i Regionem, student The Chartered Institute of Marketing (Londyn/Warszawa). Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w latach 2002-2004 był współtwórcą pierwszych strategii marketingu turystycznego dla miast i regionów w Polsce (m.in. dla województwa pomorskiego, miasta Łeby, regionu Suwalszczyzny, uzdrowiska Supraśl).

Obecnie Prezes Zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc – nowej, niezależnej organizacji eksperckiej (think-and-do tank), która ma na celu profesjonalizację i popularyzację dziedziny marketingu miejsc w Europie Środkowo-Wschodniej. Od kilku lat Fundacja jest kluczowym partnerem doradczym w projektach dot. brandingu oraz rozwoju produktów turystycznych miast i regionów w Polsce (m.in. miasta st. Warszawy, miasta Gdańska, województwa małopolskiego, województwa śląskiego). Trener i konsultant w kilkudziesięciu projektach szkoleniowo-edukacyjnych w obszarze promocji turystycznej oraz inwestycyjno-gospodarczej JST.

Doradca Prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska" w zakresie tworzenia i realizacji strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku gospodarczego Polski. Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego „Marketing Terytorialny – promocja rozwoju regionów i miast”. Członek jury wielu konkursów, m.in. Polskiego Konkursu Reklamy KTR, EFFIE, Złote Spinacze, na Najlepszy Produkt Turystyczny (konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej) oraz Konkursu „Złote Formaty”. Niezależny biegły przy wielu komisjach przetargowych m.in. systemowego projektu „Promujemy Polskę Razem” (Ministerstwo Gospodarki) oraz na opracowanie strategii marki miasta Radomia, województwa podkarpackiego, województwa pomorskiego, miasta Gdańska.

Prelegent na kilkudziesięciu konferencjach w Polsce i za granicą, w tym na pierwszej konferencji w Rosji poświęconej marketingowi miast (City Marketing and Development Congress, Moskwa) oraz na pierwszym kongresie marketingu turystycznego we Lwowie (Win with the Lion, Lwów). Zaangażowany przez British Council do międzynarodowego grona ekspertów „City Idea Bakers”. Dwukrotny laureat wyróżnienia w konkursie im. Mieczysława Orłowicza na najlepsze materiały prasowe i telewizyjne promujące polską turystykę.

 

więcej

GÓRSKI warsztat

Uniwersytet Warszawski

dr Jarosław Górski

Adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego; członek zarządu Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc; absolwent studiów ekonomicznych oraz menedżerskich na UW. Od 2006 r. doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, współtworzący Program „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy” zorientowany na promocję sukcesów gospodarczych Polski (m.in. szkolenia, seminaria i konferencje dla przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego, w tym cykliczne konferencje „Promocja Polski” oraz „Polska Innowacyjna”).

Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich. Prowadzi badania naukowe na temat znaczenia marketingu narodowego dla gospodarczej konkurencyjności kraju; wykłada przedmioty związane z ekonomią, negocjacjami i marketingiem. Inicjator i wykładowca pierwszych w Polsce studiów podyplomowych nt. marketingu terytorialnego („Marketing Terytorialny – promocja rozwoju regionów i miast” na WNE UW) oraz Konkursu „Teraz Polska Promocja” na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji Polski.

Trener i konsultant, uczestnik projektów doradczych i szkoleniowych dla jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji otoczenia biznesu w tematyce tworzenia marek miejsc, promocji inwestycyjnej oraz turystycznej (woj. mazowieckie, warmińsko-mazurskie, podkarpackie, małopolskie, łódzkie, miasta Warszawa, Radom, Elbląg, Ciechanów, Szczecin, Gołdap i in., PAIiIZ, WMARR i in.).

Autor publikacji naukowych (dot. konkurencyjności gospodarczej i marketingu miejsc), ekspertyz, wystąpień na konferencjach i komentarzy eksperckich dla mediów, członek gremiów konkursowych i komisji oceny projektów w obszarze marketingu miejsc.

 

więcej
 

HATALSKA warsztat

hatalska.com

Natalia Hatalska

Obserwatorka trendów, autorka bloga hatalska.com uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych blogów w Polsce i bestsellerowej książki "Cząstki przyciągania".

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jako stypendystka prestiżowego programu Joseph Conrad Scholarship studiowała również w London Business School w Wielkiej Brytanii. Współpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych i nagrodzonych w konkursach reklamowych. Członek Rady Marek w konkursie Superbrands. Członek Creative Communication Cluster. Członek Rady Ekspertów Think Tank. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami. 

więcej

MICHLEWSKI warsztat

Value Engineers

dr Kamil Michlewski

Konsultant brandingu i strategii biznesowej. Ukończył studia doktoranckie w temacie łączącym design i zarządzanie (Newcastle - Oxford University). W Wielkiej Brytanii przebywa od 2001 roku.

Skończył studia magisterskie na Politechnice Wrocławskiej. Pracował jako wykładowca strategii w szkole biznesu w Newcastle. Pomagał Wally’emu Olinsowi i firmie Saffron w pierwszej fazie brandingu Polski.

Od ośmiu lat pracuje dla firmy konsultingowej The Value Engineers w Londynie i klientów takich jak Sony, Visa, Nestle, Unilever i Orange. W marcu 2015 roku opublikował książkę pod tytułem „Design Attitude” na podstawie badań Apple, IDEO i Philips Design. Książkę wydało wydawnictwo Ashgate/Gower. Dr Michlewski jest częstym mówcą na konferencjach i wykładach specjalnych.

więcej
 

STANGEL warsztat

Politechnika Śląska, ARCA

dr hab. inż. arch. Michał Stangel

Urbanista, pracuje w Katedrze Urbanistyki i Planowania Przestrzennego na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej.

Zajmuje się problematyką projektowania urbanistycznego, rewitalizacji, zagospodarowania przestrzeni publicznych i stref okołolotniskowych. Stypendysta Fundacji Bauhaus-Dessau oraz Fulbrighta w Massachusetts Institute of Technology, gdzie współtworzył projekt Zaragoza Digital Mile.

Autor ok. 40 opracowań urbanistycznych (m.in. Nowe Centrum Tczewa, teren byłej kopalni Michał w Siemianowicach Śl., koncepcja zagospodarowania terenów lotniska Katowice). Laureat dwudziestu konkursów urbanistyczno-architektonicznych (m.in. I miejsce w międzynarodowym konkursie Nowa Huta Przyszłości). Członek Towarzystwa Urbanistów Polskich i Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego. Autor trzech książek z dziedziny urbanistyki.

Prowadzi biuro projektów urbanistyki i architektury ARCA.

więcej

LORENS warsztat

Politechnika Gdańska, ISOCARP

dr hab. inż. arch. Piotr Lorens

Architekt urbanista, kierownik Katedry Urbanistyki i Planowania Regionalnego na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Pełni funkcję Wiceprezydenta Międzynarodowego Stowarzyszenia Planistów Miejskich i Regionalnych ISOCARP. Od wielu lat działa także aktywnie na forum Towarzystwa Urbanistów Polskich.

Poza pracą naukową i dydaktyczną współpracuje także z samorządami i społecznościami lokalnymi, w tym – przy opracowywaniu lokalnych programów i strategii rewitalizacji struktur miejskich. Jest moderatorem warsztatów i spotkań konsultacyjnych mających na celu wypracowanie rozwiązań urbanistycznie najlepszych z punktu widzenia wszystkich aktorów „gry o przestrzeń”. W ostatnim czasie brał udział w realizacji projektu „Centrum – Reaktywacja”, koordynowanego przez Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.

Interesuje się wszelkimi kwestiami związanymi z kształtowaniem współczesnej przestrzeni miejskiej – od aspektów projektowych po realizacyjne. Często bierze udział w konferencjach i dyskusjach poświęconych różnorodnym aspektom współczesnej urbanistyki. Aktywnie także współpracuje z ośrodkami naukowymi za granicą, gdzie gościnnie wykłada.

więcej