Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używam informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Rozumiem

AMS dla miast

Miejskie powitanie

Kontakt z nami

bramykraju@ams.com.pl

Bramy Kraju 1. edycja Miejskie powitanie (2005)

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 #15

Bramy miasta i co dalej?

„Niegdyś bramy służyły do zamykania się przed nieproszonymi gośćmi. Dziś o wiele bardziej opłaca się ich witać” – głosiła treść zaproszenia na pierwszą edycję konferencji Bramy Kraju. Zdając sobie sprawę, że szansą rozwoju wszystkich miast, regionów, miejsc i miejscowości jest turystyka podczas pierwszej edycji koncentrowaliśmy się na tym elemencie miasta, który jest dla turystów źródłem 14 przysłowiowego „pierwszego wrażenia”. Dlatego też pierwsza konferencja w 2005 roku dotyczyła witaczy – instalacji umieszczanych przy drogach wjazdowych i wyjazdowych do miejscowości i regionów. Towarzyszył jej konkurs na najlepsze istniejące i projektowane witacze.

W krzakach i przydrożnych rowach obrastają chwastami i rdzewieją… wizytówki polskich miast i regionów. Gdzieniegdzie wyrosły już nowe – często sztampowe, przeładowane informacją, pstrokate. Są jednak i te udane – dobrze spełniające swoją funkcję, estetyczne i komunikatywne.

Wiedząc, że w marketingu często najważniejszy jest pierwszy krok, nie mogliśmy zlekceważyć witaczy. Konstrukcje te pełnią ważną funkcję – nie tylko informacyjną. Witają własnych mieszkańców, witają turystów, a także tych, którzy tylko przejeżdżają i nie zamierzają się nawet zatrzymać. Co zrobić, aby pierwsi odnieśli sympatyczne wrażenie, że są u siebie, drudzy poczuli się oczekiwanymi gośćmi, a trzeci postanowili właśnie tu zrobić sobie przerwę w podróży? Pierwsze wrażenie, na które mamy tak mało czasu, zwykle okazuje się decydujące. Dlatego znane i stosowane od dawna witacze (choć nie zawsze uświadamiano sobie ich znaczenie) są istotnym elementem promocji miasta.

więcej

Program konferencji

Pobierz plik (PDF 1,9 Mb)
 

Konkurs

Konkurs

Konkurs na witacze (2005–2006)

24 kwietnia 2006 roku w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie konkursu „Bramy Kraju”, zorganizowanego przez firmy AMS i Eskadra poświęconego witaczom. Rywalizacja o najlepsze witacze zapoczątkowała cykl konkursów na temat marketingu miejskiego, promujących najlepsze rozwiązania w tej dziedzinie.

Konkurs zorganizowany był w trzech kategoriach:

  • witacze istniejące
  • witacze projektowane
  • komercyjny produkt turystyczny
Pobierz plik (PDF 2,5 Mb)

Partnerzy honorowi

 

Rada programowa

Lech Kaczoń

dziennikarz, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, członek Zarządu IAA

Doświadczony menadżer z wieloletnią praktyką w branży reklamy zewnętrznej, mediach i marketingu, dziennikarz sportowy i podróżnik. Twórca Grupy Outdoor w Polsce. Współzałożyciel Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej i Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce, której obecnie jest prezesem, członek rzeczywisty Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich. Autor Kodeksu Postępowania w Reklamie Zewnętrznej. Organizator wystaw plakatu niekomercyjnego, Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie, imprez branżowych i mediowych. Autor opracowań na temat zagadnień rynku reklamy zewnętrznej i infrastruktury reklamowej w Polsce i Europie.

Wojciech Kaczura

architekt, EPFL Lozanna, członek SIA, Biuro Planowania i Architektury

Architekt. 1990 dyplom na Politechnice Federalnej w Lozannie i prawo wykonywania zawodu architekta w Szwajcarii, członek Szwajcarskiego Stowarzyszenia Inżynierów i Architektów SIA oraz Izby Architektów Badenii-Würtembergii, współpraca z arch. Mario Botta i Aurelio Galfetti w Lugano nad projektami Porte d'Aix w Marsylii, katedry w Evry pod Paryżem, Muzeum Sztuki Współczesnej w San Francisco oraz z biurami Plarel SA w Lozannie, Rino Brodbeck & Jacques Roulet Architectes w Genewie i BÄR SA w Neuchâtel, II nagroda w konkursie na 200 mieszkań dla Neuchâtel, I nagroda w konkursie Château de St-Barthélémy z arch. Marie-Anne Prénat, Rolle, od 1994 r. niezależna praktyka zawodowa w Polsce, własne biuro w Chełmie, a następnie w Warszawie, współpraca z sektorem publicznym w zakresie zadań samorządu terytorialnego, II nagroda w konkursie na koncepcję zagospodarowania doliny rzeki Uherki.

Grzegorz Kiszluk

dziennikarz, redaktor naczelny magazynu Brief, Wydawnictwo AdPress

Jeden z pionierów reklamy w Polsce oraz redaktor naczelny Pierwszego Magazynu Marketingu i Sprzedaży „Brief”. Właściciel AdPress Wydawnictwa Reklamowego, wydawcy Briefu. Przewodniczący rady nadzorczej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. W latach 1991 – 1996 dyrektor działu mediów Publicis FCB i dyrektor generalny Optimedia Poland. W latach 1995 – 2002 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce (IAA). Od 1996 do 1998 r. członek zarządu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i Prezes Rady Nadzorczej spółki Polskie Badania Czytelnictwa. Prowadzi wykłady z reklamy w szkołach wyższych. Członek jury wielu festiwali reklamowych. W 2004 r. otrzymał nagrodę „Stalowe Przęsło” za budowanie mostów między różnymi poglądami i aspektami komunikacji rynkowej.

dr Marek Pieniążek

adiunkt w Zakładzie Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego

Adiunkt w Zakładzie Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania zawodowe – procesy przemian miast i możliwości ich kształtowania; prace naukowe z zakresu realizacji koncepcji rozwoju miast, ich przemian przestrzennych i społeczno-gospodarczych; ostatnio wykonywana funkcja – przewodniczący komitetu organizacyjnego konferencji Dynamika Przestrzeni Miejskiej (maj 2006) – interdyscyplinarnego forum wymiany wiedzy o mieście.

Jerzy Porębski

projektant, profesor ASP, współautor MSI Warszawy, Towarzystwo Projektowe

Ukończył Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej oraz Wydział Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na którym pracuje od ponad 20, obecnie na stanowisku profesora, a od 2005 pełni funkcję dziekana. Prowadzi także działalność projektową w zakresie wzornictwa przemysłowego, grafiki, wystawiennictwa i architektury wnętrz. W roku 1991 założył Towarzystwo Projektowe. Ważniejsze realizacje Towarzystwa: Miejski System Informacji w Warszawie, wnętrza nowej siedziby Agory SA, Informacja wizualna dla Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, projekt ekspozycji „Powiększenie – fotografie w czasach zgiełku”, projekty mebli dla firmy Balma i Noti. Jest opiekunem artystycznym miesięcznika Architektura-murator. Laureat wielu nagród w Polsce i zagranicą – ICSID KYOTO AVARD, KAI World Scissors and Shears Design Competition, Nagoya, DESIGN THE FUTURE Competition, Tokyo, Design Distinction I.D., U.S.A., nagroda „Projekt 99”, Złoty medal na Targach Poznańskich, nagroda Ministra Infrastruktury, nagroda „Życie w Architekturze”, nagroda w konkursie na wiaty przystankowe dla Warszawy.

Agnieszka Sora

dyrektor zarządzający, członek zarządu, GfK Polonia

Ukończyła Szkołę Główną Handlową, wydział Handlu Zagranicznego otrzymując tytuł magistra ekonomii w styczniu 1992 roku. W latach 1991 – 1993 pracowała w Instytucie Badania Opinii, Rynku i Konsumpcji GfK Polonia, początkowo w Dziale Badań Mediów, a następnie w Dziale Badań Dóbr Konsumpcyjnych pełniąc funkcję Kierownika. Od 1993 r. do 1996 r. była zatrudniona w Nestlé Polska. W Dziale Marketingu odpowiadała za wprowadzenie na rynek Nescafé i Nesquik, a później jako Group Product Manager – za całą kategorię „Napoje”. Nadzorowała również Serwis Konsumencki w Nestlé / Winiary. Od listopada 1996 jest Dyrektorem Zarządzającym i członkiem Zarządu w Instytucie GfK Polonia. Od wielu lat jest członkiem ESOMAR, a począwszy od 2001 roku pełni funkcję Krajowego Przedstawiciela ESOMAR w Polsce. Jest autorką wielu artykułów dotyczących reklam, pomiaru efektywności reklamy zewnętrznej oraz zachowań konsumenckich, publikowanych w polskiej i zagranicznej prasie.

Bogna Świątkowska

dziennikarz, prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, Fundacja Bęc Zmiana

Pomysłodawca, fundatorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana www.bec.art.pl działającej na rzecz popularyzacji najnowszej kultury polskiej, ze szczególnym akcentem na design i architekturę; założycielka i redaktor „notesu.na.6.tygodni”, magazynu wydawanego przez Bęc Zmianę; wcześniej naczelna pierwszego popkulturalnego miesięcznika „Machina” (1998-2001), autorka pierwszych w Polsce audycji radiowych poświęconych kulturze hip hop (1993-1997), dziennikarka. Wcześniej szef działu sztuka i literatura w tym piśmie. W latach 1993-97 autorka pierwszych audycji radiowych poświęconych kulturze hip hopowej. Dziennikarz. Autorka licznych tekstów, wywiadów, reportaży, programów telewizyjnych poświęconych współczesnej kulturze popularnej.

Mateusz Zmyślony

założyciel i dyrektor kreatywny Grupy Eskadra

Założyciel i Dyrektor Kreatywny Grupy Eskadra. Stworzył wiele programów szkoleniowych, w tym rynkowy przebój – program „Profesjonalna prezentacja”. Jest twórcą, autorem i współautorem programów naukowych ponad 30 seminariów naukowych i konferencji, w tym tak znanych jak Merlin „Reklama w Polsce”, Medium „Public relations w Polsce” i wielu innych. Jako zawodowy trener prowadzi od kilku już lat szkolenia dla menedżerów. W dziedzinie sztuki prezentacji – wytrawny praktyk. Autor setek prezentacji multimedialnych, prowadził wiele spotkań, konferencji prasowych, gal etc. Według miesięcznika Profit – najlepszy w Polsce trener w dziedzinie marketingu (2004/5). Od 1992 roku jeden z pionierów BTL w Polsce – special events, ceremonii i wydarzeń masowych. Tworzył wydarzenia m.in. dla Coca Coli, Pepsi, browarów Żywiec, EB, The Economist, RMF FM, Y-Tonga, Goodyear. W tej dziedzinie wraz z ówczesnym pionem marketingowym ESKADRY do dziś pozostaje najdłużej działającym podmiotem w dziedzinie marketingu bezpośredniego na polskim rynku.

Piotr Parnowski

prezes AMS

Prezes Zarządu AMS w latach 2002-2011, zmarł 3 lutego 2011 r.