Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używam informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Rozumiem

AMS dla miast

Miejska informacja SIM

Kontakt z nami

bramykraju@ams.com.pl

Bramy Kraju 2. edycja Miejska informacja SIM (2006)

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13

Miejska informacja

Jak odnaleźć się w mieście

Druga konferencja Bramy Kraju poświęcona była systemowej informacji miejskiej. Systemy Informacji Miejskiej, zwane potocznie SIM-ami, pozwalają na opisanie i uporządkowanie przestrzeni, która staje się przestrzenią przyjazną i przystępną. System zawierający nie tylko tablice kierunkowe i adresowe, ale i informacje o patronach ulic, miejscach ważnych dla historii miasta, pełni też rolę informacji turystycznej, a także elementu integrującego społeczność mieszkańców.

Współczesne miasto to gąszcz informacji, tysiące napisów, reklam, tablic, szyldów, plakatów, ogłoszeń znaków drogowych i oznaczeń kierunkowych. Na tym tle, czytelność podstawowej informacji, ułatwiającej poruszanie się, jest szczególnie pożądana.

Polskie miasta w większości nie należą do najpiękniejszych na świecie. Chaos urbanistyczny, tandetny kolaż straganów i witryn, umiejętnie wzmacniamy hałasem reklamowym i brakiem czytelnej informacji, umożliwiającej poruszanie się po ulicach. Czy da się coś z tym zrobić?

Druga edycja Bram Kraju dotyczyła Systemów Informacji Miejskiej. SIM-y to nie tylko tablice kierunkowe i adresowe, ale również informacje o patronach ulic, miejscach ważnych dla historii miasta oraz informacja komercyjna. SIM pełni więc nie tylko funkcję informacyjną, ale jest także elementem integrującym społeczność mieszkańców.

Na konferencji gościł m.in. Mike Rawlinson, autor koncepcji Czytelnych Miast, która wdrażana jest w Bristolu. Dzięki systemowi oznakowania i informacji realizowanemu w całym centrum miasta, Bristol przemawia w sposób prosty, ale wyraźny. Aby sprawdzić jak to działa w Polsce, w ramach drugiej edycji, odbył się konkurs na najlepszy istniejący i projektowany System Informacji Miejskiej w Polsce. Nagrodę główną przyznano miastu stołecznemu Warszawa. Jury doceniło pionierskie w Polsce kompleksowe opracowanie Systemu Informacji Miejskiej i uznało, że ten czytelny, wyrazisty projekt oparty na wszechstronnej analizie struktury miasta wyznacza standardy porządkowania przestrzeni miejskiej.

Nagroda główna II edycji konkursu dla m.st. Warszawy – najlepsza realizacja SIM.

więcej

Program konferencji

Pobierz plik (PDF 46,6 Kb)
 

Konkurs

Konkurs

Konkurs na najlepszy System Informacji Miejskiej (2006 – 2007)

10 maja 2007 roku podczas uroczystej gali Festiwalu Plakatu Reklamowego w Collegium Maius w Krakowie odbyło się ogłoszenie wyników drugiej edycji konkursu Bramy Kraju, zorganizowanego przez firmę AMS. Nagrody wręczyli Piotr Parnowski, prezes AMS oraz Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City z Agencji City ID z Bristolu.

Spośród nadesłanych prac jury – w którego składzie znaleźli się wybitni architekci, urbaniści oraz specjaliści marketingu – wybrało zwycięzców w następujących kategoriach:

  • najlepsza realizacja SIM
  • najlepsza koncepcja SIM
  • najlepsze wykorzystanie USP w promocji
Pobierz plik (PDF 497 Kb)

Partnerzy honorowi

 

Prelegenci

Łukasz Dondajewski

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu

Katarzyna Gondek

Urząd Miasta Krakowa

Anna Krenz

Galerie Zero, Berlin

Edyta Musielak

Warsaw Destination Alliance

dr Marek Pieniążek

Zakład Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej Uniwersytetu Warszawskiego

Jerzy Porębski

Towarzystwo Projektowe

Mike Rawlinson

agencja City ID, Wielka Brytania

Jacek Szafader

Polska Organizacja Turystyczna

Antoni Szczyt

Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Gdańska

Bogna Świątkowska

Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana

Joanna Wiktorska

Urząd Miasta Wrocławia

Tomasz Woźniak

ASP Warszawa

Barbara Zięba

Krakowskie Biuro Festiwalowe

Mateusz Zmyślony

założyciel i dyrektor kreatywny Grupy Eskadra